Harga tiket final turun di Negeri Sembilan

Posted by Hakimi Zakaria on Oct 26, 2011

Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS) sah turunkan harga tiket RM50 kpd RM30 (PBNS sponsor RM20) utk penyokong N9.. PBNS menggunakan dana persatuan untuk meringankan beban penyokong Hobin Jang Hobin..

Berita bagus untuk peminat Jang.. semalam gua tengok berita sukan, "Jualan tiket tidak mendapat sambutan".. Malam ni sahih kuar tajuk "PBNS sponsor RM 20, Jang berebut beli tiket" lak..Sahih!

Ini bermakna FAM sudah mencapai kemenangan! Kenapa? FAM tak berganjak dan tetap menjual tiket dengan harga RM50 tetapi 2 persatuan negeri ini telah tunduk dengan memberi subsidi harga tiket kepada penyokong mereka. Dan secara tal langsung harga minimum tiket Final Piala Malaysia selepas ini akan menjadi RM50 minimum! Dan dalam kes seperti ini, FAM akan menggunakan peluang untuk menaikkan harga tiket lagi pada musim depan disebabkan persatuan negeri ( dan mungkin kelab ) akan memberi dana atau subsidi untuk penyokong mereka membeli tiket.

Korang nak musim depan harga tiket final jadi RM80? Haish!! Tak rela gua!! Baik gua lepak mamak pekena teh tarik sama tosai dari gua habiskan duit dengan cara yang tak masuk akal camtu! Dah la harga air dengan makanan mahal kat stadium! Celaka apa!

Apa-apapun, diharap dengan subsidi yang persatuang korang bagi tu, korang semua dapat turun memenuhkan Stadium Shah Alam Sabtu ni dan jangan disebabkan FAM Sial + Bangsat, kita semua tidak ke stadium untuk menyaksikan pasukan kesayangan kita beraksi.

{ 0 Comment(s) }

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...